"למה שאשלם למישהו שיעצב לי לוגו לעסק? מה הבעיה לעשות לבד ב-Power Point?"
"למה שאשלם למישהו שיכתוב לי פוסטים לפייסבוק? יש לי מחשב ומקלדת, אכתוב לבד!"
"למה שאשלם למישהו שיצלם אותי בפוזה מחמיאה? אני יכול עשות סלפי קטן וסגרתי את הפינה."
"למה שאשם למישהו שיקים לי אתר? יש מלא סרטונים ביוטיוב שמראים איך להקים אתר ב-WIX בחמש דקות".
"למה שאשלם למישהו שיפתח לי תיק ברשויות המס? היום יש כל ברשת, אבדוק מה זה דורש ואלך לבד."
אז מה הבעיה בעצם?
הבעיה מתחילה כאשר בעל העסק מוצא את עצמו עסוק כל היום בנושאים "שמסביב", במקום להיות עסוק בפיתוח וקידום העסק שלו. מה גם, שבכל מקצוע, לעולם לא ניתן להשוות בין עבודה מקצועית של איש מקצוע, לבין עבודה חצי מקצועית (במקרה הטוב) של בעל העסק.
מבטיחה לכם שאם אראה לכם עכשיו כמה לוגואים של עסקים, תדעו להבחין מיד איזה לוגו נעשה לבד ע"י בעל העסק ואיזה לוגו נעשה ע"י גרפיקאי/מעצב.
אני מאמינה שאין ולא יהיה תחליף לבעלי מקצוע. מקצועיות היא הדדית. כבעל עסק, תספק ערך מקצועי ללקוחותיך ותלמד גם לקבל מקצועיות במקומות הנכונים בשבילך.
וכמו במקרים רבים בחיים, ההשקעה אינה משתלמת באותו הרגע שמרגישים את הכאב בכיס, אבל היא בהחלט משתלמת בהמשך לטווח ארוך, ובעתיד, כשרואים את ההצלחה מול העיניים, מי יזכור בכלל את הכאב ההוא מלפני שנים.