שלב פתיחת העסק מאחוריכם
עכשיו הגיע הזמן לעבוד!
מה זה הנהלת חשבונות? למה צריך את זה בכלל?
אז ככה, הנהלת חשבונות הינה שם כולל לרישום מסודר של כל הפעילות העסקית (בעיקר הכנסות והוצאות). הנהלת החשבונות היא הבסיס של העסק, ממנה נגזרים הנתונים לדו"חות הכספיים, לדיווחים השוטפים, לרבות תשלומי מיסים, ובעזרתה ניתן לנתח את המצב העסקי ולתכנן את הפעילות והיעדים לטווח הקצר והארוך.
חשוב לציין, החוק אינו מחייב להיעזר ברואה חשבון לצורך ניהול החשבונות השוטף של העסק.
אבל, הוראות ניהול ספרים (המאוד מורכבות) מגדירות לכל סוג עוסק כיצד עליו לנהל את חשבונותיו, אילו מסמכים עליו להפיק ואילו סוגי ספרים עליו לנהל על פי חוק. ביצוע ההוראות באופן מדויק חשוב מאוד על מנת לשמור על ניהול תקין של העסק ועמידה בדרישות החוק.
ניהול חשבונות בצורה שאינה תקינה חושפת את העסק לסיכון של פסילת ספרים עקב אי עמידה בהוראות ניהול ספרים.
איך אנחנו יכולות לעזור לך?
- הנהלת חשבונות שוטפת - רישום הכנסות והוצאות באמצעות תוכנת הנהלת חשבונות ובהתאם להוראות החוק.
- מעקב אחר הוצאות מוכרות חסרות, שלא לקחתם בחשבון ועשויות להקטין לכם את תשלומי המיסים.
- דיווחים שוטפים לרשויות המס (מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי).
- הדרכה פרקטית - כל מה שצריך לדעת כדי לבצע הנהלת חשבונות עפ"י החוק בהתאם לאופי הפעילות בעסק (סוגי ספרים, סוגי מסמכים ועוד).
- בדיקות סבירות הכנסות והוצאות באופן קבוע, אחת לחודש.
- בדיקת רווחיות העסק, תוך מתן דגש על סעיפים בהם ניתן להתייעל ולחסוך בהוצאות.
- ליווי, ייעוץ ותמיכה שוטפת בכל הנוגע להתנהלות כלכליות, עמידה בדרישות החוק ופיתוח גישה חיובית.
- לוודא שאתם פועלים בהתאם לחוקים ולתקנות (ויש לא מעט כאלה), מגישים את המסמכים ומדווחים לרשויות בזמן, ומתרכזים בעיקר בניהול העסק שלכם!